Hummus (pate de năut)

Năutul (chickpeas) este o leguminoasă cu multe proteine, perfectă pentru vegetarieni, pentru cei care țin posturile de peste an și mai ales sportivilor care au nevoie de aport mare și diversificat de proteine în dietă. Hummus este un fel de mâncare sirian care profită de textura năutului combinat cu pastă Tahini, într-un pate vegetal sănătos.

Ingrediente:

  • 200 g  năut uscat pe care îl fierbem noi sau 300-400g năut din conservă
  • o lingură de pastă Tahini (pastă de susan)
  • 3 căței de usturoi
  • 3 linguri de suc de lămâie
  • condimente după gust: sare, piper, curry etc.
  • opțional: susan, ulei de măsline pentru decor

Fierberea năutului: am scris un ghid aici., pe care vă recomand să îl citiți înainte de a vă hotărî dacă merită sau nu efortul.

Prepararea hummus-ului:

Spre deosebire de etapa de fierbere, de aici e simplu. Năutul fiert sau din conservă se pasează cu robotul de bucătărie. La început este mai uscat, dar adăugăm fie o partde din zeama de la fierbere fie o parte din zeama din conservă. Dacă le-ați aruncat din greșeală, puteți folosi și apă.

Processed with Moldiv

Când se face de consistența unui piure mai gros, se scoate și se amestecă într-un recipient cu pasta Tahini, sucul de lămâie și usturoiul dat prin presă (sau tocat mărunt, sau pisat). Puteți pune și mai mult Tahini dacă vă place gustul de semințe de susan prăjite, dar eu am preferat un gust mai clasic. Adăugați condimentele după gust, amestecând bine.

Serviți cu o lipie ca aperitiv, mic dejun sau cină, sau ca sos lângă un fel principal mai consistent.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *